Fundació Eixarcolant
Fundació Eixarcolant promou la pagesia local, la sobirania alimentària i l’agroecologia, facilitant l’accés a productes de qualitat a preus justos. Articulen la cadena de valor agroalimentària, des de productors fins a consumidors, fomentant cadenes locals i justes amb serveis adaptats al sector.
Informen els consumidors sobre la composició i origen dels productes per afavorir un consum conscient. Reforcen els vincles entre productors, comerços i consumidors, i generen coneixement per millorar la sostenibilitat i eficiència agroalimentària. Formen i acompanyen els actors del sector per millorar la seva situació laboral i social.
Desenvolupen processos que faciliten la comercialització eficient dels productes locals. Fomenten models productius familiars i cooperatius, agroecològics i resilients, que generen ocupació i equilibri territorial. Promouen el comerç local com a element de cohesió i dinamització social.
Junta directiva 2025
Aquestes són les 15 persones que formen part de la junta directiva de Fundació Eixarcolant segons el registre de la Generalitat de Catalunya el 30/09/2025.
President:
Marc Talavera Roma
Secretari:
Miquel Canet Sabaté
Vocal:
Cecilia Pilar Luján Bellón
Vocal:
Daniel Valls Cots
Vocal:
Dirk Madriles Helm
Vocal:
Enric Cuadras Oliva
Vocal:
Gemma Llanes Sagarra
Vocal:
Immaculada Puigcorbé Sabata
Vocal:
Joaquin Antonio Valldepérez Baiges
Vocal:
Lucia Palacin Pena
Vocal:
Manuel González de Molina Navarro
Vocal:
Marc Montaner Mayol
Vocal:
Maria Franch Galles
Vocal:
Oriol Comallonga Gavaldà
Vocal:
Salomón Torres Rodríguez
Els membres de l'òrgan de govern de l'entitat poden haver variat.
Depen de la propia entitat notificar-los a la Generalitat per mantenir-los actualitzats.
Finalitats de l'entitat
Article 5. Finalitats fundacionals
La Fundació té per objecte: Promoure la pagesia local, la sobirania alimentària, l’agroecologia i l’accés a productes de qualitat i a preus justos per part de la població, contribuint així a la generació d’externalitats positives en termes ambientals, socials i econòmics, reforçant la seguretat alimentària i facilitant l’accés a una dieta equilibrada.
Aquest objecte general es desglossa en els següents apartats:
- Articular tots els actors implicats en la cadena de valor agroalimentaris, des de productors i elaboradors fins a punts de venda i consumidors, incloent també els actors logístics, l’acadèmia, l’administració, i la societat civil organitzada, per tal de fomentar cadenes de valor locals i justes, amb serveis adequats al context general del sector agroalimentari i a les necessitats específiques de cada actor.
- Informar de forma clara i transparent als consumidors sobre la composició, origen, traçabilitat i impactes deis productes que es consumeixen, generant així eines per avançar cap a un consum conscient i informat.
- Reforçar els vincles i reconeixement mutu entre productors -elaboradors, comerços i consumidors.
- Generar coneixement, mitjançant i la innovació, que permeti millorar l’eficiència i la sostenibilitat de qualsevol de les baules de la cadena de valor agroalimentària.
- Incorporar als sistemes agrícoles i a les cadenes de valor agroalimentàries recursos locals que actualment no en formen part de forma majoritària tot i estar disponibles al territori i complir amb els requisits necessaris a nivell alimentari, productiu i de resiliència al canvi climàtic.
Es tracta principalment d’espècies silvestres comestibles, varietats agrícoles tradicionals i races autòctones, entre d’altres.
- Formar i acompanyar als diferents actors de la cadena de valor agroalimentària en tots aquells canvis i processos que contribueixin a millorar la seva situació actual a nivell laboral, econòmic, reconeixement social i competitivitatent o que n’incrementin el reconeixement social i les perspectives futures a nivell per exemple de relleu generacional.
- Desenvolupar operatives i processos -a nivell productiu, manufacturer, logístic i comercial- que facilitin la penetració en el mercat dels productes locals, aconseguint que arribin de forma eficient i competitiva al consumidor final.
- Fomentar la consolidació i creixement dels models productius de petita i mitjana pagesia, ramaderia o pesca, altament arrelats al territori, de tipus familiar o cooperatiu, amb maneig agroecològic, circulars, poc dependents d’insums externs, altament resilients al canvi climàtic i a les fluctuacions del mercat global, i capaços de generar ocupació i economia local que fixa població i possibilita l’equilibri territorial.
- Promoure el comerç local, arrelat al territori, com a element de cohesió social dinamització local, bo i afavorint-ne la sostenibilitat i viabilitat econòmica.
Sobre els fundadors
l’Associació Col·lectiu Eixarcolant, associació inscrita a la Secció 1ª del Registre d’Associacions de la Generalitat de Catalunya amb el núm. 58.994.
Font de la informació: Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia, Drets i Memòria. Última actualització: 30/09/2025.
Altres fundacions culturals (Anoia)
Fundació Privada Maria Rosa Rotllant de Franch
Torre de Claramunt
Fundació Ritort
Els Hostalets de Pierola
Fundació AUM
Els Hostalets de Pierola
Fundació Institut Social Partners
Igualada
Fundació Unió Empresarial de l’Anoia
Igualada
Fundació Veredictas Internacional
Igualada
