Contactar:

Associació Unitact Psicosocial

Associació Unitact Psicosocial aborda reptes i transicions vitals mitjançant intervencions psicològiques contextuals que consideren l’apreciació individual i les estratègies d’afrontament. Treballen per afavorir l’èxit escolar identificant i actuant precoçment en casos de risc, promovent la inclusió educativa i social.

Faciliten l’accés i la inserció laboral, especialment per a persones inactives, joves i dones. Impulsen el desenvolupament comunitari per fomentar la convivència i la inclusió social. Ofereixen orientació psicosocial i suport en psicologia i comportament humà.

Número d'inscripció: 46601   ·   Data inscripció: 29/11/2011   ·   Població: Barcelona   ·   Comarca: Barcelonès

Número d'inscripció: 46601
Data inscripció: 29/11/2011
Població: Barcelona
Comarca: Barcelonès

Junta directiva 2025

Aquestes són les 3 persones que formen part de la junta directiva de l'Associació Unitact Psicosocial segons el registre de la Generalitat de Catalunya el 07/10/2025.

Presidenta:
Marta Lardín Sobrino

Secretari:
Magi Algueró Alejos

Tresorer:
Candido Lardín Sobrino

Els membres de l'òrgan de govern de l'entitat poden haver variat.
Depen de la propia entitat notificar-los a la Generalitat per mantenir-los actualitzats.

Finalitats de l'entitat

Article 2. Els fins de l’associació són:
1. L’abordatge dels reptes i transicions de les distintes etapes del cicle vital desde les noves intervencions psicològiques denominades Contextuals, basades en la premissa que la potencialitat d’un esdeveniment per a impactar en la vida d’una persona estarà relacionada, entre uns altres, amb el tipus d’apreciacióque faci del mateix, les característiques individuals que determinen el grau de vulnerabilitat, les estratègies d’afrontament disponibles i les claus contextuals en les quals aquesta persona es trobi immersa.
2. Afavorir l’èxit escolar a partir de les intervencions amb els diferents agents educatius (comunitats educadores) del territori fomentant ia inclusió educativasocial i familiar. Tot promovent, la identificació i l’acció precoç dels casos amb possibilitats de desembocar en itineraris de fracàs escolar i, prevenint la ruptura escolar, a través de mecanismes de suport i formació específics. Així com, deretorn al sistema d’educació reglada en aquells casos d’abandonament escolar ja consolidats. Igualment la identificació de l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals, el disseny d’estratègies d’intervenció que reforcin els resultats acadèmicsdestacables, tot promovent l’aprenentatge cooperatiu com a forma d’interacció que facilita el desenvolupament del procés instruccional i de l’aprenentatge general de l’alumnat.
3. Facilitar l’accés a l’ocupació i la inserció duradora en el mercat de treball de les persones inactives i de les que busquen treball. Igualment reduir i evitar la desocupació, en particular la desocupació de llarga durada i la desocupació dels joves i de les dones.
4. Impulsar processos de desenvolupament comunitari que contribueixin al foment de la convivència ciutadana i intercultural i que afavoreixin la inclusió social de totes les persones residents en un territori.
Per aconseguir les seves finalitats, l’associació implementa 4 línies d’acció:
– Orientació Psicosocial al llarg del

Font de la informació: Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia, Drets i Memòria. Última actualització: 07/10/2025.

Altres associacions de psicologia i comportament humà de Barcelona

Associació abz

Barcelona