Associació Centre de Recursos Alternatius i Pedagògics de Gràcia

Associació Centre de Recursos Alternatius i Pedagògics de Gràcia promou recursos pedagògics i socioculturals mitjançant l’educació no formal. Fomenta la participació en activitats esportives, culturals, socials i educatives, així com el voluntariat i la convivència a través de tècniques de mediació i dinàmica de grups.

Elabora programes docents i activitats educatives breus per facilitar recursos a la societat. Investiga mètodes pedagògics alternatius i difon la pedagogia d’educació en el lleure, especialment en l’àmbit escolar i sociocultural.

Número d'inscripció: 44548   ·   Data inscripció: 15/03/2011   ·   Població: Barcelona   ·   Comarca: Barcelonès

Número d'inscripció: 44548
Data inscripció: 15/03/2011
Població: Barcelona
Comarca: Barcelonès

Finalitats de l'entitat

Article 2. Els fins de l’associació són:

  • El foment dels Recursos Pedagògics i Socioculturals a la societat en general, mitjançant l’alternativa d’educació no formal.

Per aconseguir les seves finalitats, l’associació realitza les activitats següents:

  • El foment de la participació de la societat a activitats esportives, culturals, socials, de lleure, mediambientals, a la natura i educatives.
  • El foment del voluntariat l’associacionisme veïnal i participació ciutadana mitjançant recursos formatius i didàctics.
  • El foment de les tècniques de mediació, interculturalitat i dinàmica de grups com element educatiu, de convivència i de prevenció a la societat en general.
  • La elaboració de programes docents i activitats educatives de capacitació, estructurades, sistematitzades i de curta duració amb l’objectiu de posar diferents recursos a l’abast de la societat en general.
  • La difusió de la cultura i la pedagogia a la societat en general
  • U investigació de nous mètodes pedagògics i alternatius dintre de la classificació conceptual d’educació no formal, que responguin a les necessitats i exigències de la societat.
  • La investigació i recopilació de altres alternatives pedagògiques històriques dintre de sectors socials i ubicacions històriques determinades.
  • L’apropament a la societat urbana de alternatives i experiències pedagògiques pròpies del context rural, alternatiu i viceversa.
  • La difusió de la pedagogia d’educació en el lleure, especialment dintre del marc educatiu de l’escola, els educadors en el lleure i l’animació sociocultural en general.

En queda exclòs tot ànim de lucre.

Font de la informació: Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia, Drets i Memòria. Última actualització: 15/10/2025.